• TADDY

Kuidas välireklaami mõõta?



Välireklaam on ühe vanima reklaamkanalina eksisteerinud tuhandeid aastaid, mängides jätkuvalt reklaamikampaaniates väga suur rolli. Kuna turundus on iga ettevõtte väga tähtis osa, peaks seda mõõtma ja planeerime, et olla kindel õige trajektoori järgimises. Peale välireklaami üles panemist toimub kõik päris inimestega päris maailmas, mille tõttu ostukäitumise jälgimine on keerulisem ja paarist matemaatika valemist ei piisa. Õnneks on mitmeid erinevaid meetodeid alates inimeste küsitlemisest kuni AI silmi jälgivate kaamerateni.


Enne-pärast meetod


Kõige lihtsam kuid kõige ebatäpsem viis mõõta reklaami tulemuslikkust. Mõõdetakse müüki enne ja peale reklaamkampaaniat. Probleem on selles, et ei saa kunagi kindel olla, kas just see kampaania tõstis müüginumbreid, või oli selle taga mõni muu põhjus. Näiteks klientide suust-suhu reklaam, hooajaline muutus või mõni muu reklaamkanal marketing mix'is võis müüki tõsta.


Jälgi promo-koodi kasutamist

Täpsem viis mõõta välimeedia edukust on QR-koodide, kupongide ja voucherite kasutamine, mis on samuti saadaval ainult kampaania vältel. Täpsemaks mõõtmiseks ei tohiks neid märksõnu mujal kasutada.


Eeldame, et su promo-kood reklaamil on ''SUVI2021'', mis annab 10% soodustust kõigile netipoes olevatele toodetele. Sel puhul saab mõõta kui mitu külastajat on seda ostu ajal kasutanud ja liida see välimeedia kampaaniast tulnud müükidele juurde.


Landing-page'i jälgimine


Loo landing page reklaamitavale tootele, mis suunab peamisele kodulehele ja seal asuvale netipoele. Võtmesõna on siin kodulehe aadress. Seda peaks kuvama ainult välimeedia reklaampindadel. Nüüd kasuta veebi analüütika tööriistu, et jälgida kõigi tähtsaid välimeedia meetrikuid - ostud, registreerimised ja külastajate arv, mis on sinna tulnud landing-page'i kaudu. Sellest piisab, et mõõta kampaania ROI'd.

Sotsiaalmeedia ja keyword'ide jälgimine

Vahel ei ole reklaampinnast möödujatel aega, et skänneerida QR-koodi või ei ole kodulehe aadresse/promo-koode meelde jätnud. Sellegi poolest võivad nad sinu brändi otsida.

Seetõttu on sinu kampaanias olnud keyword'ide Google otsingute arvu jälgimine hea viis kampaania edukuse mõõtmiseks.

Lisaks on võimalik jälgida sotsiaalmeedias sinu brändi kohta käivate hashtagide engagement'i nii Facebookis kui ka Instagramis.


Võimalus on luua ka hashtag, mis on sinu välimeedia kampaaniale omane ja saada sel viisil engagement'i kohta infot.

Küsitle oma kliente


Kõige otsesem viis kampaania edukust mõõta on küsida klientidelt endilt. Küsitlust ei ole vaja teha viisil, kus küsid, mis neile su reklaami puhul meeldis, mis mulje neil jäi ja kas nad oma sõpradele sellest rääkisid. Pigem ole otsekohene ja tee lühike küsimustik, küsides kuidas ta sinu ettevõtteni jõudis ja pannes teiste vastusevariantide hulka ''Nägin välireklaami''. Mitut kampaaniat korraga tehes, saab teada ka milline reklaamkanalitest oli kõige efektiivsem.

Tähtsad meetrikud:


DEC: Daily Effective Circulation – reklaampinnast mööduvate inimeste ja autode päevane arv. DEC'd mõõdab Eestis samaaegselt kõigi välimeedia pakkujate reklaampindade kohta ainsana TADDY.


OTC: Opportunity to Contact – inimeste arv, kes võivad sinu reklaampinnast mööduda ja seda näha. OTC arvutatakse uuringu alusel asukohapõhiselt, võttes arvesse reklaampinna nähtavust, mis on nähtavuse kaugus, kas seda varjavad hooned või puud jne. OTC tegur on Eestis olemas ainult JCDecaux'l ja ClearChannelil.


VAC: Visually Adjusted Contact – kampaania jooksul reklaami näinud inimeste arv.

VAC'i saab mõõta mitmel erineval viisil - küsitledes möödujaid, vaadeldes inimesi, kes vaatavad reklaampostrit või kasutades selleks tehisintellektuaalse tarkvaraga liidestatud kaameraid, mis jälgivad inimese silmade liikumist ja peatumist reklaamil.


CPM: Cost per Mille - Summa, mida turundaja maksab tuhande reklaami näinud inimese (impression'i) eest. CPM'i arvutatakse järgnevalt : (kampaaniale kulutatud raha/kontaktide arv)x1000 Kokkuvõttes, mis iganes meetodi sa valid, veendu, et sinu tegevuse tulemus on võimalikult suur ROI ja ettevõtte kasvu toetamine. Kuna sa lood suhet oma klientidega, on parem kohe olla turundustegevuses kindel, kui hiljem hakata veel enam analüütikasse investeerima.


Kas see oli kasulik? Jaga seda postitust. Aitäh!